Salam..
Saja nak share, jumpa lawak ni tadi..hehe.enjoy.

Lawak orang asli
Pada suatu hari sepasukan Polis membuat Road Block bagi memeriksa penunggang motorsikal yang tidak memiliki lesen memandu. Tiba-tiba mereka ternampak sekeluarga Orang Asli menaiki motorsikal. Mereka naik bertiga dan tidak memakai topi keledar. Maka polis tersebut ingin menahan orang asli ini. Akan tetapi orang asli tu tidak berhenti malah memecut motorsikalnya dengan laju. Polis tadi pun terkejut dan mereka hanya membiarkan sahaja orang asli tersebut dengan beranggapan bahawa orang asli mungkin tak faham undang-undang. Selepas kira-kira tujuh minit berlalu, orang asli tadi datang semula dengan motorsikalnya tetapi kali ini hanya seorang sahaja. di hadapan polis, orang asli itu berkata dengan bersahaja. katanya "...maaflah encik tadi saya tak berhenti pasal dah penuh, sekarang ni dah kosong boleh lah tumpang.."

BANYAK SANGAT
Tiga orang perompak berjaya merompak sebuah bank di ibu kota.. Apabila sampai di tempat persembunyian... mereka bercadang hendak membahagi-bahagikan wang yang telah dicuri tadi.. "Mari kita bahagikan wang ini secepat mungkin dan terus lari keluar negara..!" kata bos Tiba2 mereka jadi pening kerana terlalu banyak wang yang ada diatas meja itu dan tidak larat hendak mengira kesemua sekali... Tiba-tiba salah seorang dari mereka berkata.."Apa susah2.. malam ni kita tidur aje.. esok pagi kita tengok dalam akhbar.. berapa jumlah wang ini"

CERITA 1
Seorang lelaki bekerja di tingkat 13 menara KLCC. Tetibaseseorang menjerit.."Omar! Isteri engkau telefon ada kecemasan..!"Kerana panik, dia terus terjun keluar tingkap dari tingkat 13.Sampai kat tingkat 9, dia teringat yg dia tiada isteri.Sampai kat tingkat 5, dia tersedar dia bujang.Dan ketika dia hampir menyentuh tanah....dia sedar namanya bukanlah Omar!

CERITA 2
Ade satu mak cik ni ,die kerje sebagai tukang sapu kat sebuah bangunan. hari2 die kerja kat tingkat 20. hari2 juga dia akan naik lif sampai tingkat 10 dan menaiki tangga utk ke tingkat seterusnye.Seorang despacth yang telah lama memerhatikan sikap mak cik itu dan berase hairan. dgn berani dan hairannye ,dia bertanye kpd mak cik tersebut "kenape mak cik naik lif sampai tingkat 10 lepas tu naik tangga sampai tingkat 20?Dgn marahnyer makcik tersebut berkate "kau tengok tinggi aku". rupenye makcik tu hanye sampai utk menekan butang 10 dlm lif itu...

CERITA 3
Pada suatu tengah malam,seorang pemuda sedang berjalan merentasi suatu kwsn perkuburan.Tetiba dia terdengar bunyi "tap,tap,tap...".Dia tak ambil kisah.Tetapi semakin dia berjalan, bunyi itu semakin kuat "Tap,Tap,Tap"."Tapak kaki siapa itu?"fikirnya. Diucapkannya beberapa ayat sambil berjalan semakin pantas. Tetapi bunyi tapakan semakin menghampirinya mbuatkn dia semakin panik, "TAP,TAP,TAP".Tak lama kemudian, dia berjumpa dgn seorang lelaki yg kelihatan sedih dan terduduk pada sebuah batu nisan sambil memukul-mukul batu nisan trsebut dengan seketul batu."Oh,kamu rupanya yg buat bunyi itu, menakutkan aku je...".Lelaki yg sedang mumukul batu nisan itu menjawab, "Oh,minta maaf,aku tak sangka awak berada di sini pd waktu sebegini." Lelaki yg telah reda ketakutannya lalu bertanya dgn hairan,"Tapi Encik,apa tujuan kamu memukul-mukul batu nisan itu pd tgh malam begini?"Lalu dijawabnya, "Aku sedih laaa.... Mereka tersilap eja nama aku atas batu ni....."JENG..JENG..JENG..."

Berhibur tiada salahnya kerna hiburan itu indah,namun pabila salah memilihnya membuat kita jadi bersalah.." Selamat Berhibur! :)

Reminder for the soul

“Aku hairan dengan orang yang mengetahui kematian, tapi mengapa ia masih tertawa;

Aku hairan dengan orang yang tahu bahawa dunia adalah sementara, tapi mengapa ia sangat mencintainya;

Aku hairan dengan orang yang mengetahui semua urusan telah ditakdirkan, tapi mengapa ia takut kehilangan;

Aku hairan dengan orang yang mengetahui bahwa hisab adalah suatu kepastian, tapi mengapa ia tetap mengum
pulkan harta dan menghitung-hitungnya;

Aku hairan dengan orang yang mengetahui panasnya api neraka, tapi mengapa ia tetap berbuat dosa;

Aku hairan dengan orang yang mengaku mengenal Allah, tapi mengapa ia meminta tolong kepada selain-Nya;

Aku hairan kepada orang yang mengaku mengetahui kenikmatan syurga, tapi mengapa ia merasa hidup tenang di dunia;

Dan aku hairan kepada orang yang mengetahui syaitan adalah musuhnya, tapi mengapa ia mentaatinya.”

Uthman bin Affan Radhiyallahu anhu
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Masa umpama pedang