Mulut dan hati

Baru-baru ni terjadi suatu peristiwa dalam hidup.
Yang mana membuatkan aku berfikir.
Manusia ni memang bermacam ragam kan?

Konfius.
Adakah yang muda memang perlu sentiasa tunduk pasa yang tua?
Bila yang tua salah, yang muda pulak kena minta maaf?
Aku macam nak tergelak pun ada.

Mulut tu melambangkan hati kita. Dan vice versa.
Ya memang, bila hati dah sakit mulut pun akan mengikut sakit.
Macam bila kita rasa marah, terus je hambur. Tu kalau takde iman la.
Kalau ada iman fuh fuh sabaaarrr.

Jadi bila mulut tu jahat, itu kan tandanya hati tak bersih.
Muka selalu masam takde seri, tu pun tanda hati tak bersih.

Tapi aku hairan.
Ada manusia yg:
Aku mulut je jahat tapi hati baik!
Tiap manusia nak tegur ada caranya!

Lepastu.. Dia kata pulak
Walau macammanapun, be nice.
Support each other. Etc2 nasihat dia punya panjang berjela.
But when it comes to that person on the receiving end of the advice, the previous comment comes out.

I just don't understand.
You are cynical, but expect people to be nice.
You are sarcastic, but hope people to respect you.
You expect people to change but never change your ways.

How does that work?

It has nothing to do with what generation you are. Gen x gen y.
You are human and expected to treat others with respect another human deserves.

Bukannya oh you're young, you know nothing, I know more than you.
Why should I apologise? Never!

As for me, I know I am less than perfect.
I know that sometimes my appearance belies me.
I know I may not be the best representation of this deen.
Stress always gets the best of me and people around me get the brunt of it.
But where is your empathy?
Your love and compassion that you ask for so much and claim I lack?
If I am lacking so much, why won't you show me instead of throwing more and more negative vibes?

Anyhow.  I try. Everyday. It's an uphill battle. Sometimes I win, sometimes I lose.
I am sensitive. I tend to get hurt easily and sometimes keep a grudge.
Controlling my emotions are sometimes overwhelming.
And I shut it out by appearing as if I am unfeeling.
But I know that, and I am trying.
Being with positive people has helped me immensely.

Whilst you? You never change, don't want to, as stubborn as stone,
but ridicule me and who I am.
What I do. And take it out on my family.

I sure do pray you find peace instead of taking it out on everyone, and reflect on yourself.
We al need to do that.

And before judging people for what they say online, try to make a real effort to be present in their life.

Sometimes we expect too much from others while we are the ones who are lacking in effort.

I see that everyday with my husband, when sometimes I get angry, in retrospect, I realize that he has done so so soo much for me, his wife, that I have not appreciated. And that makes me want to make it up for all the times I haven't been thankful.

Be thankful and I will increase you. Allah says that in the Quran.

That is my favorite ayah from the Quran and what constantly keeps me going....

May this Ramadhan give us solace... With His Forgiveness and Mercy.

Sorry for the bad english. I will edit when I have the time hee.

Please pray for me jazakallahu khayran katheera.



Kita hanya manusia, dan manusia sering terlupa. Marilah mengingatkan sesama kita, moga berjumpa di syurga~

Reminder for the soul

“Aku hairan dengan orang yang mengetahui kematian, tapi mengapa ia masih tertawa;

Aku hairan dengan orang yang tahu bahawa dunia adalah sementara, tapi mengapa ia sangat mencintainya;

Aku hairan dengan orang yang mengetahui semua urusan telah ditakdirkan, tapi mengapa ia takut kehilangan;

Aku hairan dengan orang yang mengetahui bahwa hisab adalah suatu kepastian, tapi mengapa ia tetap mengum
pulkan harta dan menghitung-hitungnya;

Aku hairan dengan orang yang mengetahui panasnya api neraka, tapi mengapa ia tetap berbuat dosa;

Aku hairan dengan orang yang mengaku mengenal Allah, tapi mengapa ia meminta tolong kepada selain-Nya;

Aku hairan kepada orang yang mengaku mengetahui kenikmatan syurga, tapi mengapa ia merasa hidup tenang di dunia;

Dan aku hairan kepada orang yang mengetahui syaitan adalah musuhnya, tapi mengapa ia mentaatinya.”

Uthman bin Affan Radhiyallahu anhu
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Masa umpama pedang