laptop rosak.

sekian. sebenarnye laptopnya ok2 je, x rosak pn..
cume plug/adapter/ape2 la namanya itu tetibe x dapat digunakan n bila on lampunya tidak menyala. pastu bile biar walopn x bukak laptop mengeuarkan bunyi 'pop2' yang mgerunkan. huhuhu.

hari ini merupakan hari bilik dibersihkan, so walaupun dah simpan laptop dalam locker xde pula simpan adapternya skali.......
tp tetibe bila balik tu, bila on laptop tetibe sahaja ia mati. huuu.
mcm pelik jugak, tp xnk le tuduh pakcik cleaner tu.....
redha jela..huhu.
xdapat le nak cr bahan utk blog baru tu...
huhuhuhuhuhu
xpela, ada hikmah di sebaliknya...
study2!

so skrg ni pinjam adapter hani sat.

sori blog....nnt dh baiki saya aktifkan kamu balik ya??

sekian...saja je nak gtau so anda tidaklah tertanya-tanya ke mana saya pergi..
hehe..

[erk, ada ke orang nak cari?kekekeke]

salam.

Bismillahirrahmanirrahim..
I know I said I won't be posting anything for the time being.. but it felt wrong that just because I've been having a hard time recently then it means I should stop writing(or copy-and-pasting;p) kan kan kan?
Dah ada kekuatan balik dah :)

Walaupun apa yang berlaku dirasakan amat berat, tapi saya yakin dengan FirmanNya dalam surah al-Hadid ayat 22-23 yang bermaksud : Tidak ada sesuatu kesusahan (atau bala bencana) yang ditimpakan di bumi, dan tidak juga yang menimpa diri kamu, melainkan telah sedia ada di dalam Kitab (pengetahuan Kami) sebelum Kami menjadikannya; sesungguhnya mengadakan yang demikian itu adalah mudah bagi Allah. (Kamu diberitahu tentang itu) supaya kamu tidak bersedih hati akan apa yang telah luput daripada kamu, dan tidak pula bergembira (secara sombong dan bangga) dengan apa yang diberikan kepada kamu. Dan (ingatlah), Allah tidak suka kepada tiap-tiap orang yang sombong takbur, lagi membanggakan diri.

dan

Firman Allah dalam surah al-Baqarah ayat 216 maksudnya : "dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya. "

juga

Surah Al-Ankabut ayat 2-3: Apakah manusia itu mengira bahwa mereka dibiarkan (saja) mengatakan:"Kami telah beriman", sedang mereka tidak diuji lagi?Dan sesungguhnya Kami telah menguji orang-orang sebelum mereka, maka sesungguhnya Allah mengetahui orang-orang yang benar dan sesungguhnya Dia mengetahui orang-orangyang dusta.

serta

Surah Al-Baqarah ayat 286: Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya.

satu lagi..

Surah Al-Imran ayat 139: Janganlah kamu bersikap lemah, dan janganlah (pula) kamu bersedih hati, padahal kamulah orang-orang yang paling tinggi (derajatnya), jika kamu orang-orang yang beriman.

Setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya...
Enough about me. Marilah kita sama-sama baca surat yang ditulis oleh hamba Allah ni..

"The following is a life experience of Dr. Jeffrey. Please pray everyday that you grow up to be a Mujahid/ah Dr. and not fear death to serve the ummah. Allah has blessed us with good Drs. and brothers and sisters in Gaza. Please have in your heart always, that we will win soon.
When I wanted to cross the borders in Rafah, the brothers inside reminded me that the borders will be destroyed soon and we will be able to enter and exit as we wish.... Please say Ameen to this blessed doa.
Allahuakbar !!!
Abdul Latiff



ASLM

Dear friends,

It is now 4 days since we returned from our trip to Gaza /Cairo. Have been awaiting my respected elders/colleagues) to input first but since there appears none forthcoming, I will write my thoughts and experience and humbly request them to correct or input as necessary. (Pleae note These are my own personal views and do not represent any organisation including MERCY Malaysia. Please forward with discretion )

We left on a MERCY Malaysia mission on the 27th of January ( 8days after unilateral truce by Israel) after filling up our wills in sealed envelopes. Sent off by The MERCY office team,Dr Faizal Perdaus (acting Prez MERCY) our families and Dr Musa (x prez PPIM). The team consisted of Prof Hatta Shahrom (x PPIM president), Dr Fauziah Hassan (O&G, APSH,x treasurer,MERCY Malaysia), Dr Norherah, (Family practitioner) , Ms Reem Bashir( a sudanese psychologist) . After a 12 hour flight, 2 hrs stop ( no deplane in mumbai) we arrived in Cairo at 5 am on the 28th. Immediate briefing and off we were to the Rafah border about 4 hrs away except our driver got lost and we got a free tour of the sinai and the Suez canal. We finally reached the Rafah Egyptian border crossing at 430 pm. After 40 mins (which is like a record ,as most people who try to get into Gaza never manage to, and those who do wait hours to days on end, many leave for home with just having seen this border crossing.) we were through Egyptian Immigration. We praise Allah for everything.

We entered Gaza with the Azan of magrib at abt 530pm with the MERCY logistics officer En Hapis. On hand to greet us were Dr Ikram (Anaes Lecturer CUCMS) and Dr Al Amin(Surgeon Tawakal) who were the initial team in.(they had come in the day of the truce or just after). We proceeded to Palestinian immigration and were welcomed warmly. Prof Hatta even managed to get a soda from one of the officers. We then went to our lodgings and met the previous team under Dr Heng.,Drs Lai, Azlina, Asmarawati, Khairol, Shamsul.

Dr Azhar Abdul Aziz (x VP MERCY )who had come with the Qatar team was also there. I had tried to meet him in Kl last summer but Allah planned for us to meet in war torn Gaza.

We had been assigned to Nasser hospital,in Khan Younis, 20 mins north of Rafah, named after the Egytian prez who had funded it. 300 bed and handled 500 patients during the Israeli aggression. Some department good, most run down. Many equipment down as no spare parts allowed in and no maintenance. The only equipment working in physiotherapy was the manual one and one traction. The rest were all broken down. The ECG, EST machines etc were ancient. Dr Fauziah,Dr Norhera surved the OG departemt and other O&G hospitals and saw areas that needed improvement. Prof Hatta and Ms Reem were taken on trips to asess the psychosocial needs of the Gazans.

On the first day there was a drone attack in front of the hospital. Maybe 10-15 m from where I was doing my rounds. There was a loud bang, flames and massive smoke. 2 mujahidin on a motor bike had been targeted by the drone. Both survived alhamdulillah altho one had to go to Ot. 2 other passers by were also sent to OT.13 kids who were around had to be treated for shrapnel wounds. Prof Hatta who had gone to A&E noted that the children were stoic and did not cry even though they were in obvious pain. Most treated as outpatients. This was during a supposed truce. Death is very near in Gaza.

We toured the areas of destruction and I found comparison with the Earthquate in Adapazari in Turkey where we had also been on a MERCY mission. Whole blocks were flattend. Olive groves were uprooted, schools, Universities, mosques were not spared. Parliament was destroyrd.Even UN schools,building were damaged.The Islamic Universtity of Gaza had two blocks that housed 75 labs totally destroyd. They ahd just acquired some DNA machines abt 3 million worth as they have quite bit of genetic disease in Palestine.These wrere destroyed. The dean of Medicine was an old friend from my days in Dublin. Holds an Irish passport but when asked to evacute by the Irish ambasador in Tel Aviv he refused.Indeed we were told that when the borders were opened Gazans came back instead of leaving for Egypt..” This is our land, we were born here and we will die here was what they said.”

The mosques in front of Shifa hospital was just a pile of rubble with a fruit carton written on it masjid Shifa. The new wing of the hospital had also been hit. This hospital had been taking the brunt of the casualties. They have a collection of gruesome slides of the victims, killed, maimed, kids adults, women.. At the height of the conflict they were taking in 200 patients an hour.

The homes of ordinary Gazans were also piles of rubble. Some had just been built. They had moved to relatives homes or had to erect temporrary shelters.one was just the black plastic sheeting It was winter and I was wrapped in 4 layers. I wonderd how they coped especially the kids. May Allah always protect them.

Everywhere we went were greeted very warmly that we were feeling guilty. We would be served good food altho I dont believe they themselves were taking as good as they were serving their guests. This was true Muslim Arab hospitality. In severe adversity , guests were still treated well. May Allah increase His bounty on them.

We heard stories of the mujahideen and the help that Alllah had sent them. Malaikat had come and fought with them. One mujahid had been blown up to pieces and the only piece of him left had a beautiful aroma that was smelt by all the villager who had come. They would be hiding and waiting for the enemy for days surviving only on water and dates. Tanks would blow up and their explosives still be intact. A mujahid heard a voice telling him to wait in his hiding place till he had a chance to strike the enemy,which he did. The enemy claimed that they had fought with ghosts and with people in white uniforms. The mujahideen did not wear white uniforms. May Allah always be with the steadfast.

The thing that struck us most was their spirit. Indeed they were carrying on as normal a life as they could. As much as the enemy wanted them to surrender and cower they stood firm and fought. For 23 days they were bombarded from sea,land and air and they were steadfast. The craters made by F 16 bombs were nearly two storeys high! The enemy with 500 tanks could not enter the cities except fight at the peripheries. In the 6 day war(1967) 3 Arab nations were defeated in 6 days! We were told that there were even weddings during the onslaught. Children were playing football and were trying to go to school. May Allah continue to be with them.

We met amazing people. A lady we met told us that after the enemy had bombed the mosques her 14 year old son would pray every prayer in the mosque for he wished to be syahid while worshipping Allah. She had told him that if he decided to become a mujahid himself he must tell her so as for her to make doa for him and not find out only when he was syahid. Prof Hatta/Ms Reem were offered bowls of soup by a refugee grandma who had her grandson syahid. She was sitting amongst a pile of rubble that had been her abode. After relating her story to them and crying a minute she offered the little food she had to them. May Allah alleviatee all their suffering!

Everytime we asked “what can we do for you?” The answer would be;

“Please do not stop making doa for us”.

They did not ask for money or food or anything material only that we do not stop beseeching Allah to help them in their struggle against a merciless enemy.

We met with persons who told us “We promise you three things:-

We will defend this land

We will liberate this land

We will pray with you in Al Aqsa one day soon”

Medically the Drs are quite a lot. They however have not been able to leave Gaza for training and some of them had not been out for 10-12 years,.They thus need help in training. Equipment needs to be upgraded and new equipment added. InsyaAllah we have made these recommendations to MERCY Malaysia. There is also plan to build a rehab centre in south Gaza. There is a state of the art one in North Gaza that was damaged but still functioning. There is also plan to setup a MERCY Malaysia-Palestine psychosocial centre.

We were supposed to stay till the 4th February but were asked to evacuate as there was worry about increased bombings.There had been one near our lodgings the day after we arrived. On midnite of the 1st we received sms and calls from the embassy,and MERCY base camp Cairo for us to evacuate asap. We heard six bombs dropped by F16s near the house and the house shuddered with the explosions. We moved to the ground floor and evacuated the next day back to cairo.

We had few more meetings to attend and a few more things to do but fate was such that we had to leave. We could leave when things got hot but the Gazans cannot. As Mr Ging , UN officer in Gaza said , “There is no safe place in Gaza”.

Indeed, Death is close in Gaza or tis the shortest path to Jannah

I wish to record my gratitude to

Our understanding families who had understood the need for us to go

MERCY Malaysia for providing the opportunity

The MERCY team in Cairo

The Malaysia Embassy in Cairo who had been amazingly helpful in facilitating our entry into Gaza especially En Fauzi

My extraordinary teammates, May Allah bless them all.

Wassallam and May Allah protect all those in Gaza,

assalamualaikum.
blog ini akan berdiam diri untuk sementara, untuk menenangkan diri dan mengumpul sisa-sisa kekuatan semula.
sekian.

Saya...

.....sedih. sedih sedih dan sedih. huuuuu.

Seorang muslim yang bergaul dengan orang ramai dan bersabar atas kesakitan yang mereka lakukan lebih baik dari seorang muslim yang tidak bergaul dengan orang ramai dan tidak bersabar atas kesakitan yang mereka lakukan. -- HR. al-Tirmizi dan Ibn Majah

Jalan Terbaik di Perak: Taatlah Kepada Ulil Amri di Kalangan Kamu!

an article i read... sgt berguna utk kita semua...
taken from: http://an-nawawi.blogspot.com/2007/12/sikap-rakyat-terhadap-pemerintah-yang.html

also on http://al-fikrah.net/News/article/sid=394.html

Allah Swt memerintahkan kepada kaum muslimin supaya mentaatiNya, Rasulnya dan Pemerintah di kalangan kaum muslimin seperti yang diperintahkan dalam Surah An-Nisa : 59,

Hai orang-orang yang beriman, ta'atilah Allah dan ta'atilah Rasul(Nya), dan ulil amri di antara kamu. Kemudian jika kamu berselisihan pendapat tentang sesuatu, maka kembalikanlah ia kepada Allah (al-Qur'an) dan Rasul (sunnahnya), jika kamu benar-benar beriman kepada Allah dan Hari Kemudian. Yang demikian itu adalah lebih utama (bagimu) dan lebih baik akibatnya. (Surah an-Nisa [4]: 59)

Nabi saw telah menggariskan supaya segala arahan pemerintah wajib ditaati selagi ianya tidak melanggar syariat Islam. Ini disebutkan dalam hadis baginda yang bermaksud,

Wajib bagi seorang muslim untuk mendengar dan taat (kepada penguasa) dalam perkara yang ia senangi dan ia benci kecuali apabila diperintah berbuat kemaksiatan. Apabila penguasa memerintahkan melakukan kemaksiatan maka tidak perlu didengari dan ditaati (kemaksiatan itu). (Hadis Riwayat Bukhari 13/121, Muslim 3/1469)

Umat Islam juga diperintahkan sentiasa taat kepada pemerintah dan dilarang memeranginya walaupun mereka melakukan perkara yang zalim. Ini disebutkan di dalam hadis yang bermaksud;

Barangsiapa yang melihat sesuatu yang ia benci dari penguasanya maka hendaklah ia bersabar. Barangsiapa yang meninggalkan jama'ah walau sejengkal maka dia mati dalam keadaan jahiliyyah. (Hadis Riwayat al-Bukhari, 7143 & Muslim, 1849)

Imam Ibnu Abil Izzi rahimahullah berkata:

"Adapun taat kepada penguasa tetap wajib sekalipun mereka zalim, kerana keluar dari ketaatan terhadap mereka akan menimbulkan keburukkan yang banyak melebihi kezaliman mereka. Bahkan sabar di atas kezaliman penguasa adalah penghapus dosa, melipat gandakan pahala, kerana tidaklah Allah menimpakan hal itu kecuali kerana keburukkan perbuatan kita sendiri. Balasan itu setimpal dengan perbuatan. Wajib bagi kita untuk bersunguh-sungguh meminta ampun kepada Allah, taubat dan memperbaiki diri. Maka apabila rakyat ingin membebaskan diri dari kezaliman penguasa hendaklah mereka mengawali dengan meninggalkan perbuatan zalim pada diri mereka sendiri." (Syarah al-Aqidah at-Thohawiyyah, 2/542)

Alangkah bagusnya ucapan Abdul Malik bin Marwan ketika berkata: "Berlaku adillah kepada kami wahai seluruh rakyat. Kalian menghendaki dari kami seperti pemerintahan Abu Bakar dan Umar, akan tetapi kalian tidak mahu berjalan bersama kami dan tidak pula mencontohi di zaman Abu Bakar dan Umar". (Sirojul Muluk, hal.100))


Sesungguhnya Allah Bersama Orang Yang Bersabar

Walaupun seseorang itu terasa dizalimi oleh pemerintah, maka ketika itu, adalah lebih baik dia bersabar dan tidak melakukan sebarang pemberontakan atau menunjukkan sikap tidak puas hati, kerana pemberontakan terhadap pemerintah akan mengundang kemudharatan yang lebih besar.

Telah disebutkan dalam kisah-kisah para ulama muktabar sepanjang sejarah Islam, mereka dipenjara dan disebat seperti Imam Ahmad, dibuang negeri seperti Imam Nawawi, tetapi mereka tetap bersabar tanpa membawa pengikut-pengikut mereka keluar memerangi pemerintah.

Demikianlah, contoh tauladan yang ditunjukkan oleh ulama-ulama silam supaya ianya menjadi pedoman dan ikutan kepada kaum muslimin seluruhnya. Inilah tanda-tanda kekuatan iman yang dibuktikan oleh tokoh-tokoh ulama Islam dalam berhadapan dengan pemerintah yang zalim.

Allah swt berfirman, maksudnya,
"Sesungguhnya, Allah bersama orang-orang yang sabar"

Di antara dua kemudharatan, pilihlah kemudharatan yang kecil

Demikianlah, disebutkan dalam usul fiqh, jika bertembung dua kemudharatan, maka pilihlah kemudharatan yang lebih kecil.

Islam telah mengajar umatnya supaya berfikir sebelum melakukan sesuatu tindakan. Umat Islam disuruh supaya menilai sesuatu tindakan dan mengkaji kesan yang bakal diperoleh dari tindakan tersebut, lalu Islam menuntut umatnya memilih tindakan yang paling tepat dan tidak merugikan kepentingan kaum muslimin sekalian.

Isu Di Perak

Oleh itu, dalam menilai situasi di Perak, pada pendapat saya, Ir Nizar dan exco-exconya wajib taat kepada ulil amri iaitu Sultan Perak, Sultan Azlan Shah supaya mereka meletakkan jawatan mereka selaku exco kerajaan negeri dan Menteri Besar dengan baik tanpa mengadakan sebarang bantahan di jalanan yang akhirnya bakal membawa kesan buruk kepada masyarakat seperti kacau bilau, tindakan keras pihak berkuasa dan mcm2 lagi perkara yang mungkin kita tidak fikirkan untuk terjadi.

Tindakan meletakkan jawatan sebenarnya akan lebih mententeramkan keadaan yang sedang panas dan pihak Pakatan Rakyat sebenarnya tidak perlu cepat melatah jika mereka yakin mereka di pihak yang benar.

Ingatlah wahai saudara-saudaraku, merundur sedikit ke belakang itu bukan bermakna anda kalah! Tetapi berundurnya anda seketika tanda anda mengumpul kekuatan. Tidak kiralah kekuatan dari segi strategi mahupun kekuatan iman!

Tuntut Keadilan Dengan Bermaruah!

Saya selaku orang awam yang tidak mengetahui keadaan sebenar yang berlaku dalam isu di perak hanya dapat membaca akhbar-akhbar seperti Utusan, Harakah dan lain-lain sumber media yang ada. Boleh jadi, setiap media tersebut benar dalam penyampaiannya, boleh jadi tidak. Maka disebabkan itu, saya perlu lebih berhati-hati dalam membuat tindakan, supaya saya tidak tergolong dalam golongan yang Allah sebutkan sebagai orang yang menyesal di atas tindakan salahnya, (Rujuk Surah Al-Hujurat).

Disebabkan banyaknya kecelaruan di kalangan rakyat, maka banyaklah rakyat bertindak mengikut batas pengetahuan yang mereka ada, dan yang paling malangnya, mereka bertindak atas dasar emosi yang akhirnya mencemarkan imej "keislaman" mereka. Dan lebih malang lagi, terjadinya permusuhan dan pergaduhan antara pihak yang terlibat.

Maka kerana itu, bila Ir Nizar dan exconya meletak jawatan, dan keadaan kembali tenang, maka ketika itu, tuntutlah keadilan di Mahkamah.

Jika anda yakin anda dipihak yang benar, maka ketahuilah, Jika anda menang, anda menang dengan bermaruah! Tetapi jika anda kalah sekali pun, anda kalah dengan bermaruah jua! Kerana anda tahu, keadilan yang mutlak akan disempurnakan oleh Allah swt di akhirat nanti. Maka bersabarlah dan tenanglah wahai saudaraku, kerana Allah bersama orang-orang yang sabar!

Kesimpulan

Kita telah menyaksikan betapa, sebenarnya demokrasi ini tidak banyak membantu masyarakat kita untuk bersatu melainkan kita kembali kepada agama Allah iaitu agama Islam. Kerana, terbukti orang-orang yang bersatu atas dasar iman, lebih kuat ukhwahnya berbanding orang-orang yang bersatu kerana keduniaannya.

Oleh kerana itu, tidak perlulah kita berslogan dan berkempen untuk mempertahankan prinsip demokrasi kerana ia sebenarnya punca perpecahan manusia. Kita selaku orang-orang yang percaya bahawa demokrasi hanyalah wadah dan alat semata-mata dan disebabkan jalan dan alat ini banyak kekurangan dan banyak pula bahayanya kepada umat, maka eloklah kita fikirkan kembali betapa perlunya kita berhati-hati dalam melangkah dan menggunakannya supaya parang tak makan tuannya dan duri di jalanan tak tertusuk di kaki.

Sebagai kesimpulan, taatlah kepada ulil amri, wala'lah kepada mereka walaupun tidak memihak kepada anda. Inilah sebenarnya yang dikehendaki dari tarbiyyah kalian! Maka zahirkanlah kesan dari tarbiyyah kalian! Disebabkan itu bersabarlah walaupun ianya sangat pahit untuk ditelan. Ingatlah! Sesungguhnya setiap kesusahan pasti ada kesenangan.

Wallahua'lam.

full of lies...

I'm just sick of the situation in Perak. All full of lies, deception and hypocrites galore.

So just to be clear with things:

  • It's OK for BN reps to defect and join PR(since BN is soooOOo 'corrupt' right?), xde sapa pn kata apa-apa, but when PR reps defect and join BN and BN gain a simple majority in the Dewan, suddenly they are the villains, they're the ones supposedly getting big money in offshore accounts(and of course, they get the money from BN)?? I'm being sarcastic here if you get me.
  • OK fine, the 3 reps who left DAP didn't exactly 'join' BN but is merely 'BN friendly' ait? ;p
  • Anwar's been talking for months about forming a new federal government by virtue of defecting BN reps and no one says a thing, but once Anwar's beaten at his own game; albeit a state government not the federal government everyone cries foul, everyone says its undemocratic bla bla bla, amboi sebelum ni sonyap ajo sume ye? Tiba-tiba ada suara pula... ajaib.
  • When BN reps defect everything is good and fine, but once PR reps defect suddenly the state government HAS to be dissolved and a re-election must be done to 'return the power of the people' aih? Kalo PR overtake the fed government agak2 dia nak buat x ek? Hmmmmm.....mcm x je....
  • Rupa-rupanya bijak juga 'sesiapa' yang mencipta peraturan bahawa setiap wakil rakyat harus menandatangani surat peletakan jawatan tidak bertarikh sebelum boleh menjadi wakil rakyat; so that when their allegiance is not for the respected parties anymore, the leaders of the party can simply send in the resignation letters and the seat will be vacant and force a by-election, thus effectively taking away the will of the wakil rakyats who wish to switch parties. Bijak bijak. Unfortunately you've lost your own game mister, and now you can't accept that.

Hypocrites. All of you. You claim to represent the people but the only one you represent is YOURSELF, to fulfill you own agenda. SHAME ON YOU. What, if you don't form the state government you can't serve the people ke??

These people should realise that forming a state government is not just about gaining power, it is about a huge amount of responsibility and remember, you will be asked in the afterlife of your actions.

I could go on and on since I'm so annoyed but I'm tired and sleepy and I'm sick of this

note: YOU di sini bermaksud semua ahli politik yang pandai memanipulasikan keadaan 'to suit their needs', so to speak. Tidak ditujukan kepada satu pihak sahaja, tetapi semua. I guess people know now how dirty politics can get. What happened to simply an election every 5 years?? -Post ini telah diedit-

.....and the world is becoming a little too much right now.

Reminder for the soul

“Aku hairan dengan orang yang mengetahui kematian, tapi mengapa ia masih tertawa;

Aku hairan dengan orang yang tahu bahawa dunia adalah sementara, tapi mengapa ia sangat mencintainya;

Aku hairan dengan orang yang mengetahui semua urusan telah ditakdirkan, tapi mengapa ia takut kehilangan;

Aku hairan dengan orang yang mengetahui bahwa hisab adalah suatu kepastian, tapi mengapa ia tetap mengum
pulkan harta dan menghitung-hitungnya;

Aku hairan dengan orang yang mengetahui panasnya api neraka, tapi mengapa ia tetap berbuat dosa;

Aku hairan dengan orang yang mengaku mengenal Allah, tapi mengapa ia meminta tolong kepada selain-Nya;

Aku hairan kepada orang yang mengaku mengetahui kenikmatan syurga, tapi mengapa ia merasa hidup tenang di dunia;

Dan aku hairan kepada orang yang mengetahui syaitan adalah musuhnya, tapi mengapa ia mentaatinya.”

Uthman bin Affan Radhiyallahu anhu
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Masa umpama pedang