Tak percaya.

Tadi semasa berjumpa dengan doktor di klinik padjadjaran, doktor bertanya:

dr : umur?
saya : em, 21.


---------------------------------------------------------------------

lepas jawab tu tetiba rasa tak percaya...
saya dah 21???
sungguh pantas masa berlalu.
sekarang bukan lagi 21.
tapi dah 21 tahun 5 bulan 22 hari!



masa tidak menunggu kita-_-



sekejap lagi [jam 10pm] kami student 1st year kpbi akan bergerak ke kampung baduy[sebutannya macam badwi] di banten.
perjalanan yang memakan masa yang agak lama*_*
kalau boleh tak nak pergi, namun dah diwajibkan, extra-mural aktiviti~~~
lewat malam sabtu baru kembali ke jatinangor.





doakan kami selamat pergi dan pulang.



p/s : alhamdulillah, saya dah semakin sihat.
p/s2: saya rindu nak menulis... tapi belum berkesempatan......



3 Responses so far.

  1. fArHaNa says:

    hmmm..pegi tengok mcm mana cara hidup diorang kat sana. amik2 gambar, interview etc2~~~

    bosan lama sangat duk dalam bas~

  2. NahWaL says:

    dah beli dah. syahida belikan tapi guna duit mama. macam kamu mintak tu.

Reminder for the soul

“Aku hairan dengan orang yang mengetahui kematian, tapi mengapa ia masih tertawa;

Aku hairan dengan orang yang tahu bahawa dunia adalah sementara, tapi mengapa ia sangat mencintainya;

Aku hairan dengan orang yang mengetahui semua urusan telah ditakdirkan, tapi mengapa ia takut kehilangan;

Aku hairan dengan orang yang mengetahui bahwa hisab adalah suatu kepastian, tapi mengapa ia tetap mengum
pulkan harta dan menghitung-hitungnya;

Aku hairan dengan orang yang mengetahui panasnya api neraka, tapi mengapa ia tetap berbuat dosa;

Aku hairan dengan orang yang mengaku mengenal Allah, tapi mengapa ia meminta tolong kepada selain-Nya;

Aku hairan kepada orang yang mengaku mengetahui kenikmatan syurga, tapi mengapa ia merasa hidup tenang di dunia;

Dan aku hairan kepada orang yang mengetahui syaitan adalah musuhnya, tapi mengapa ia mentaatinya.”

Uthman bin Affan Radhiyallahu anhu
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Masa umpama pedang