Lilypie First Birthday tickers

Kita hebat kot...

.......................

Untuk masukan entry kali nie,saya just nak kiter sama-sama muhasabah diri..apa je kegiatan kita pada hari ini..bermanfaat ke tak..kiter ada buat orang sakit hati ke?..kiter ada terlebih bergurau,gelak ketawa sampai mematikan hati ke..atau pun kita rasa cam lost ke..kan..

Ye lah..Manusia tu tersangat lemah.. Even darah yang mengalir dalam vein ngn artery pun dengan kuasa Allah..siap composition blood tu Allah buat artery tok bawak oksigen n nutrients tok bagi energy kat kite..cubalah darah artey ngan vein bercampur,ha..kan susah.tengok,manusia tu lemah sangat..tak mampu hidup tanpa bergantung pada Allah walau sesaat..dah la lemah,berlagak,sombong,takabbur lagi..haih..

Dan tahun ketiga kedokteran UNPAD yang tersayang nie,beza sikit dengan senior2x..senior buat thesis time dorang da start letak jawatan dalam persatuan,pergi KKN pun tak yah pikir thesis...kiter tahun ke-3,dengan tajuk thesisnya terumbang-ambing,dengan jawatn persatuan yang tertinggi baru nak naik,dengan program2x yang nak handle..haa..kan serabut tu..tapi,percaya lah..anda orang-orang hebat untuk hadapi dugaan-dugaan ini..anda orang hebat..kamu orang hebat..kita orang hebat..kan syurga untuk org2x hebat..amin..

jadi,never give up! know what,my mama said, "korang da penat2x berusaha dari sekolah,nak dapat tempat,scholar n belajar semua,kenapa baru sekarang rasa give up?rugi lah..bukan senang taw.."

so,WAKE UP everyone..! there are so many things to think n do..jangan berangan da! bangun2x!
tak mau emo2x da! kan xbest kalo emo..lagi tak best kalo orang tu xtaw kiter emo..bikin panas hati sorang2x je..haha..

so,grab this challenge and say cheeeese!!


p.s- nama penulis adalah rahsia.hehe. bukan saya pastinya. maaf kalau ada salah eja ke apa. almaklumlah...

Reminder for the soul

“Aku hairan dengan orang yang mengetahui kematian, tapi mengapa ia masih tertawa;

Aku hairan dengan orang yang tahu bahawa dunia adalah sementara, tapi mengapa ia sangat mencintainya;

Aku hairan dengan orang yang mengetahui semua urusan telah ditakdirkan, tapi mengapa ia takut kehilangan;

Aku hairan dengan orang yang mengetahui bahwa hisab adalah suatu kepastian, tapi mengapa ia tetap mengum
pulkan harta dan menghitung-hitungnya;

Aku hairan dengan orang yang mengetahui panasnya api neraka, tapi mengapa ia tetap berbuat dosa;

Aku hairan dengan orang yang mengaku mengenal Allah, tapi mengapa ia meminta tolong kepada selain-Nya;

Aku hairan kepada orang yang mengaku mengetahui kenikmatan syurga, tapi mengapa ia merasa hidup tenang di dunia;

Dan aku hairan kepada orang yang mengetahui syaitan adalah musuhnya, tapi mengapa ia mentaatinya.”

Uthman bin Affan Radhiyallahu anhu
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Masa umpama pedang